lördag 4 februari 2012

Efter jul & nyår...


...tog alltså flytspacklingen vid under andra veckan i januari, och nu är husets alla golv släta och fina. Här ser vi vardagsrumsdelen. På bilden är det alldeles nyspacklat, men
 idag har det givetvis torkat till riktigt. Nu återstår "bara" alla ytskikt.
Innertakspanelen som är vitlaserad är beställd och kommer inom kort.


Och våndan av att välja alla tapeter är helgens nöje.
På väggarna i de stora utrymmena såsom hall och vardagsrum
kommer det att vara en enfärgad ljus tapet. Detta för att kunna ha vilka gardiner, textilier som helst utan att konkurrera med en tapet. Köksdelen däremot kommer att ha någon form av tapet som vi ännu ej kommit fram till.
Det blir till att låna hem fler prover!!!



Otroligt nog blev det kärlek vid första ögonkastet för både mig och Jens
när vi såg denna ljuvligt vackra mes och talgoxtapet (är det någon som har missat att jag är svag för grönt och rosa?). Den här ska vi ha som fondvägg i vårt
sovrum. Den passar bra eftersom ett antal små talgoxar förirrade sig in i vårt hus förrförra sensommaren, och jag övervann min fågelfobi samt blev mästare på att rädda små pippisar från div. skrymslen och vrår.

Jag dyker ner igen bland tapetproverna och hoppas på
återseende. Nu kommer det att hända saker framöver :)

Allt gott så länge från oss på Vårans!

2 kommentarer:

  1. Hej Gunilla!

    Upptäckte först idag att du har en "byggblogg"!
    Jätteroligt att få se "Vårans" - det är verkligen ett drömbygge på en fantastisk plats. Och visst är det roligt när man väl får börja välja bland tapeter och färger (även om det är svårt). Sovrumstapeten är jättefin - vi valde också en fondtapet med fåglar på men de är lite naivare (urklippta i blommigt mönster). Allt gott önskar jag dig och din familj!
    Eva Henriksson, Nyköping

    SvaraRadera
  2. Underbar tapet. Blir lite sugen på att göra om mitt sovrum också. Ser med spänning fram emot det fortsatta byggandet.
    Lycka till.

    SvaraRadera