torsdag 15 juli 2010

Första semesterveckan...

...och huset på Vårans börjar mer och mer likna ett hus.Snickarna jobbar på, och snart är huset tätt med alla fönster och dörrar monterade.


Idag var det en härlig sommardag, och det är inte bara Ernst som lagar mat på sjöstränderna.
Även maken kan steka en karré över öppen eld. Har Ni tänkt på att så fort det gäller grillning så är det karlarna som ska fixa maten...och JA, jag hade snott ihop en liten sallad ;) (samt en massa annat smått och gott). Snickarna lät sig väl smaka, och var nära att drabbas av paltkoma.

Alla fönster utom de stora som vetter mot Vattudalen är nu på plats.
Denna vy kära vänner, är vad som bjuds om Ni i framtiden behöver låna toan på Vårans.
Risk för långsittning!


I denna hörna råder medelhavsklimat :) Här i detta söderläge blir det varmt kan jag lova.
Man kanske ska våga sig på en vinranka?
Fönstren i kökets burspråk är på plats. Jag gillar det höga, smala som går ända ner till golvet.

Jag känner av en ansträngd högerarm. Målningen har nämligen satt igång.
Den svarta Faluröd-färgen är underbart vacker...
...och några paneler är satta på baksidan av huset. Lägg märke till de liggade panelerna under fönstret. Läckert tycker jag. Och sen blir det en liten läkt över de stående brädorna.
Som en liten delikat detalj kommer så småningom en vacker grön färg ( ja Maria & co., Ni satte allt griller i huvudet på mig) att bryta mot detta svarta. Grönt ?! kanske Ni tänker, men det kommer bli kanon, Ni kommer att få se.
Suss gott!

5 kommentarer:

  1. Klart att det kommer att bli kanon!! Gud vad snyggt med det svarta och alla fönster här och var, och vad långt ni hunnit. Ta det försiktigt med armen bara. Kram Katta

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag visade just Em det fina svarta huset och hon frågade mej, blir du svartsjuk? :D

    SvaraRadera
  3. Så spännande med färgkombinationen på huset, svart och grönt!
    Men akta långsittningen på toa, benen somnar...

    Vilken arbetssemester!

    SvaraRadera
  4. Oj vad långt ni har kommit med husbygget.
    Det kommer att bli kanonfint och snyggt med svart o grönt. Lycka till men glöm inte att vila lite emellanåt. Kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. :O) Vad roligt att se hur långt ni har kommit på huset. Har inte varit in på ett tag och kikat. Jag lånar gärna din toa så jag får titta på utsikten därifrån ;O) Kramar Katarina.

    SvaraRadera