fredag 13 juli 2012

KÖKET KOMMER!!!

 Tisdagen den 10 juli hade vi fått besked om att Ballingslöv skulle leverera köksskåp, garderober och skåp till tvättstugan mellan kl. 10.00 - 13.00 någon gång. Strax efter kl. 7.00 ringde Jens hem och sa att: - De kommer om 45 minuter!!!
 Det var bara att hoppa i brallorna, och invänta den spännande lasten.
Det känns mäktigt när stora lastbilar kommer :). Jag blir lite som barn på nytt.
 Pip, pip, pip, pip...
 Sesam öppna dig!
Jag hann naturligtvis ursäkta mig för chaffisen att jag inte hade något kök klart så att jag kunde bjuda på kaffe ;)
Han sa att det var helt lugnt :) men han var imponerad över utsikten över Ströms Vattudal.
Kul för skåningar att få se vackra, ljuvliga Jämtland!
 Tack och lov så är skåpen monterade. Det var bara en pall med platta paket och småpryttlar såsom täckskivor och allehanda jox, men det känns ändå som om det räcker för att det ska kunna bli aningen tjorvigt.
Jaha...nu är huset fyllt med prylar som vi så småningom ska få på dess rätta platser.
Nästa vecka kommer vitvarorna...move on! :)

På återseende!!

2 kommentarer:

  1. Ovanligt med leveranser som kommer i tid till och med lite för god tid :) Kul att ni börjar närma er målet, det är väl nu det roligaste börjar. Kram Katta

    SvaraRadera
  2. Spännande. Förstår er lycka...
    Kram Lena

    SvaraRadera