onsdag 1 augusti 2012

Kök och tvättstuga växer fram.

 Alla prylar är prydligt uppdelade i de rum de skall vara. Det är en fördel med att ha en make med känsla för logistik. Det är annat med mig som är lite hipp som happ.

 Det mysiga burspråket i köket är så gott som fodrat och klart
Nu går vi in i...

 ...den tomma tvättstugan. Här kom under förra veckan alla skåp på plats.

 Överskåp och spottar.

Här har underskåpen också kommit på plats. Det blir rejält med förvaring som ni kan se, och det är
ju aldrig fel.

 Här är också torkskåpet på plats, och det är förberett för tvättmaskin
och kondenstumlare i gluggen bredvid.

Skåpluckor, utan handtag än så länge.Men bänkskivan
är på plats.

 Och snart en helt fungerande tvättstuga :)

 Lilla väggen i köket är påbörjad här.Jag kan säga att skåpen blir höööga
för en liten person som jag.

 Kyl och frys, samt skåp på plats. Tänk vilken omställning det blir för oss som nu har
ett kök från efterkrigstiden (1948). Ingen diskmaskin eller avancerad köksutrustning nu inte!
Bara den Exklusiva Hemmafrun 2000 som Maja kallar sin ömma moder ;)
Jag får väl ta ingenjörsexamen för att klara av alla maskiner som monteras in här i vårt nya hem.

 Raskt marscherar vi vidare i köket och tar oss an andra väggen.

 Vips, så var skåpen på plats även där. Raska killar får mycket gjort.

Det är dock en hel del pillande och mätande för att få allt på sin rätta plats.

Jag återkommer med nya bilder snart, för nu händer det saker varje dag :)

På återseende från oss på Vårans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar