söndag 8 augusti 2010

Sista semesterveckan blev...

...en campingvecka på Vårans.
Maja hade en önskan som hon ville få uppfylld under sommarlovet...nämligen att sova i tält.
Ja, hade hon inga andra krav på häftiga händelser under lovet, så skulle vi självklart campa.
Jag gillar det primitiva, otvungna livet. Vilken lyx att diska, tvätta sig, ta ett morgondopp i Vattudalens klara vatten.

Men det har inte bara varit ledighet. Första knuten har bl.a kommit på plats.

Och på kvällarna har det varit fiskafänge. Det var lite spännande när gäddan fastnade på kroken. Den fick dock dyka ner i sjön igen för fortsatta simturer.
Under dagtid är det mer arbete som skall göras.

Nu är den tidskrävande gaveln mot vattnet så gott som klar.
Det fattas foder runt dörrar och fönster.

Gulp...dessa höghöjdsjobb gillar jag inte. Men snyggt blir det.

Så här skönt har vi haft det om mornarna. Frukost i det fria efter ett uppfriskande
morgondopp för Maja och mig. Jens njuter i solen som värmer gott.

Huset i morgonsolens strålar.

I går lördag var det verkligen stekhett, så det krävdes ett mitt-på-dagendopp också.
20 grader varmt i vattnet. Helt OK!

Här kommer två i lite vildare fart än mina lugna simtag.
Maja tyckte nog att det var lite läskigt...men kul ändå.

Och här kommer de från andra hållet.
Jag vet att planen var att skvätta ner mig totalt, men föraren ångrade sig i sista stund :)

Middagsdags!

I brist på tandpetare fixar Liten det lätt med lite smått och gott från skogen.
Delikata små gurkbåtar med tomatsegel serverades som en liten aptitretare.

Det börjar dofta höst så smått, och ljuset tänds i lyktan.
Vi kör ett svart för att matcha huset ;)
------------------------------------------------------------

Här kommer en kavalkad av stämningsbilder från i gårkväll (lördag) när det var dags
för en liten fisketur igen.





Solnedgång över Trollön.

En rosa himmel på väg tillbaka till Vårans.

Och en värmande brasa.

Godnatt allesammans!

4 kommentarer:

  1. Så himla vackert! Ni är avundsvärda som får bo så fint.

    SvaraRadera
  2. Alltså..för en som bor mitt i asfaltångan och har parkeringshuset mitt emot...så förstår jag hur ni njuter av erat paradis *ler*.

    kram
    Ingrid

    SvaraRadera
  3. Närmare paradiset kan man nog inte komma :O)
    Jag gillar valet av färger helskarpt. Snyggt som bara den.
    Vilken mysig semester, det kan ni allt behöva. Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej. Mitt namn är Yuri, jag bor i Ryssland. Gillar du ditt hus. Har du ritningar på huset, skicka mig gärna. Min E-post: osoc@mail.ru

    SvaraRadera