tisdag 17 augusti 2010

Smyg-jobb under helgen.

En massa arbete som knappt syns, men som är ytterst viktiga har
utförts under helgen.
Som här: Montering av smygar i alla möjliga och omöjliga vinklar och dimensioner.


Några av fodren är också på plats som här vid två av fönstren på " Mot Strand-sidan"
som jag kallar det. Ni vet...det här med väderstreck är inte min starka sida. Har aldrig varit någon stjärna på orientering.

En ganska häftig grej har vi upptäckt. När man står på förstukvisten och ska gå in i hallen, ser man bara vatten och skog där utanför fönstren. Det blir nästan en känsla som om man kliver ombord på en flotte.

Här kommer en liten snedvriden bild på hallen från andra hållet.
Ni minns kanske att jag skrev förut att vi skulle montera in ett runt fönster där under takåsen. Men tusenlapparna formligen rullar iväg med ett fönster i den formen, så det blir ett litet fyrkantigt med spröjs. Och det kommer att bli alldeles utmärkt. Sen får jag hoppas att den idé som maken planterat i min hjärna så småningom kommer att bli verklighet. Det meddelas i sådana fall via detta fantastiska sätt att nå omvärlden ;)

Om Ni vill hälsa på hos oss i framtiden är det här Ni knallar in (om Ni inte väljer altaningången då förstås). Och lill-fönstret syns där som en liten glugg i en holk.

I gårkväll var teglet klart på lill-taket. Det blir så snyggt :)


Och här skiner kvällssolen på det nylagda teglet. Vi har valt ett som är patinerat för att få ett litet antikt utseende.

Hösten kommer närmare och närmare. Men ännu
kan vi njuta av soliga dagar.
På återseende från oss på Vårans!

3 kommentarer:

  1. Åh Gilla! Jag är så glad för er. Huset blir så himla fint, snyggaste huset och läget i hela Ström utan tvekan. Nästan så man blir sugen att flytta hem och börja bygga ;) Hel häftigt med husbåtskänslan när man kliver in i hallen. Kul med patinerat taktegel med, visste inte att det fanns ni är så duktiga. Ha det bra, kram Katta

    SvaraRadera
  2. Himmel vad det händer grejer...KUL för er! Jag har svårt att kommentera på den här sidan, vet ej varför!? Hoppas det funkar nu! Snyggt med svart och diakongrönt! ;)

    SvaraRadera
  3. Mycket har hänt sedan sist jag tittade in på Vårans. Ser helt fantastiskt fint ut med fönstren och utsikten. Detta måste bara bli ert paradis på jorden, en oas. Jag gläds med er. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera